donderdag 6 oktober 2016

Afscheid na 17,5 jaar

Afscheid na ruim 17,5 jaar trouw.


Ruim 17,5 geleden zat ik op de bank naast mijn lieve mooie vrouw;
Een paar lieve oogjes keken mij toen al aan heel trouw.
Zou jij een rondje willen doen met Charlie was de vraag?
Mijn antwoord was "Ja hoor maar ik reageerde bewust erg traag.

   
Dit had voor mij zijn redenen, want met zo'n klein mormel over straat;
Dat is wanneer je grote stoere honden gewend bent ik niet erg bij gebaat.
Na nog een uurtje vroeg mijn lieverd nog een keer: "Jij zou toch even gaan?"
Ja schat was mijn antwoord, maar ik wachten op het donker zijn, de maan.

   

Dan werd ik niet zoveel gezien met een paar deze viekante cm op pootjes;
Het waren toen voor mij erg zware loodjes.
Eindelijk na een wandeling waren we weer thuis en zaten op de bank;
En lag Charlie in mijn armen en liet een zucht van dank.

Een week later kwam ik weer op bezoek bij mijn lieve wederhelft;
En heb ik voor het leven het onderschip gedelft.
Het was liefde op het eerste gezicht voor het leven;
En later door de jaren heen gingen wij heel wat beleven.


Zo af en toe vertellen mensen mij; "Ach joh, het is 'slechts' een hond!"
of: "dat is wel een hoop geld voor 'slechts' een hond!"
Ze zien de reisafstanden, de tijd gespendeerd en het geld uitgeven voor 'slechts' een hond en ze begrijpen het echt niet.
Uur na uur gaat voorbij en mijn enige gezelschap is 'slechts' een hond.

Met gevaar voor eigen leven sprong Charlie voor mijn lieve Rebel
Een kruising Chihuwaha-Jack Russel die toen werd aangevallen.
Door een Boxer die was losgebroken en dat was op dat moment een echte hel;
Met spoed naar de dierenarts, 1,5 meter draad aan hechtingen en gelukkig zijn dit soort zaken niet meer voorgevallen.

Mijn meest trotse momenten waren met 'slechts' een hond maar ook mijn droevigste momenten waren samen met Charlie, 'slechts' een hond.
Maar in de donkere dagen was het de tedere aanraking van 'slechts' een hond die me sterkten en motiveerden om door te gaan.
Slechts een hond, deze Charlie, bracht mij pure vriendschap, vertrouwen en geluk.
Juist Charlie bracht medeleven en geduld bij mij omhoog waardoor ik een beter persoon ben geworden.

Door slechts een hond sta ik vroeg op, gaan wij er samen op uit en kijk ik verlangend uit naar de toekomst.
Voor mensen zoals ik is het niet 'slechts' een hond!
Maar een belichaming van alle hoop en dromen voor de toekomst, menige blijde herinnering uit het verleden en de pure blijdschap voor het heden.
Slechts een hond brengt al het goede in mij omhoog en leidt mij af van alle zorgen van de dag.

Met pijn en verdriet hebben wij haar (Onze lieve Charlie) om 17:19u op 6 oktober 2016 uiteindelijk moeten laten gaan;
Iets wat innerlijk veel pijn doet en waarbij ik vaak even stil blijf staan.
Herinneringen en  wat is voorgevallen, maar ook dat de tijd zo voortsneld.
En dat het ook eens voor ons allen als mensen geldt.


Enorm dankbaar voor de juiste vrienden om ons heen.
Op een pracht stukje grond is Charlie daar begraven.
Onze Wim (lieve vriend) heeft het gat gegraven voor Charlie, wat ik fysiek niet meer zou kunnen.
Met liede heeft hij dit gedaan en het ons met liefde doen gunnen.

Ook onze lieve vrienden Paul & Gina.
willen we bedanken en daarom ligt ze begraven als een konningin Wilhelmina.
Dik verdiend voor al die trouw en vriendschap in mijn en ons leven;
Dat is wat mij van deze lieve hond, onze Charlie is bij gebleven.


     

Lieve Inge, mijn schat en toeverlaat heeft met eigen handen;
Het gat gedicht hoe moeilijk ook want zij en Charlie hadden sterke banden.
Maar zo dapper en zo lief
Hoe zij Charlie zo heeft verzorgd  maar ook zo liefdevol achterliet.

   

Vandaag 6 oktober 2016 om 19:19u kwam er een einde aan jou (Charlie) bewogen leven.
En hebben we  in overleg met de dierenarts jou een welverdiende rust gegeven.
Mijn, ons maatje, rust en toeverlaat waar ik veel mee heb kunnen praten;
Iets wat een ander niet begrijpt, herinneringen blijven je hebt ons nu verlaten..

Dank lieve Charlie voor je liefde en trouw;
Dat is de reden waarom ik zoveel van je hou..

Mike
.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten