zondag 9 oktober 2016

Bloedband


Bloedband




"Mariska toen ik haar voor het laatst zag"
Langzaam maar zonder aarzeling strooit de tijd bijtend zout;
In die grote gapende wond die nooit, maar dan ook nooit wordt oud.
Daar waar wij (Jij Mariska en ik) ooit samen verbonden waren
Wrijft het zout elke dag met een vreselijke lach het gemis er in en komt niet top bedaren.

Het voelt als een mes in je rug waar iemand aan hangt
Waar je niet bij kunt hoe je ook draait en went;
Het is houdbaar omdat ik blijf strijden en naar je verlang;
Zolang je nog leeft, zo lang je er nog bent.

Is dit het loon op mijn gedane zonde en het gedane kwaad?
Daar is toch uitsluitend de satan mee gebaat?
En ik sta hier, verwonderd door het waarom en verlamd door de pijn
Veranderd door de twijfel over wat ik niet goed heb gedaan of wat het toch zal zijn.

Wie ik (je vader) vroeger was, is niet meer;
Ik heb mijn fouten erkend en o.a. ook jou persoonlijk gevraagd om vergeving keer op keer’.
Toch wordt in ingehaald door het verleden als ik bemerk jou gedrag.
Ondanks mijn excuus, mijn sorry en smeekbede aan jou neemt het jou en mijn leven in beslag

Ik fantaseer bijna dagelijks hoe het met jou gaat, Jij,,, die ik vroeger altijd mocht bijstaan en helpen;
Met computer, werk het opknappen van je kamertje ik probeerde er voor je te zijn;
Vroeger op schoot dicht tegen mij aan geleund samen dingen doen, die gedachten zijn niet te stelpen.
Zo zie ik je voor me, mijn kleine blonde krullenbol en vraag mij af, ben ik daar nog ergens? Daar ….zo diep ergens van binnen in jou bewustzijn?

Dat diepe binnenste binnen waar ik je zo graag mee naar toe zou nemen;
Waar de echo van jouw wortels ligt, diep weggestopt, onzichtbaar, in oorverdovende stilte
En ik? Ik kan alleen roepen, hier ben ik! Ik sta hier, alleen en van binnen ben ik al jaren aan het wenen.
Verlangend gewoon jouw papa te zijn, naar weer gemist te worden ik, ik, that’s all of me waarmee ik voor je sta in alle leegte en kilte.

Uit mijn verleden kon jouw heden ontstaan, kon je bouwen aan wie je nu bent;
Beweeg, beweeg, misschien ben je bang, maar jij bent sterk en kun je meer dan je denkt.
Op die weg die nu onbegaanbaar en onbereikbaar voor ons samen lijkt
Maar die ooit en misschien wel eerder dan verwacht er niet meer zal zijn en  niet bereikt.

Het is maar een kleine stap, daar vind je mij, kwetsbaar, naakt, alleen maar ik,
wachtend op jou vol van jou, trots, liefde en vol van verlangen
wachtend wachtend wachtend …..wat ik al jaren doe met innig verdriet en gesnik.
Misschien  is dit jou manier van straffen en maak je mij tot jou krijgsgevangen.

Wat, wat heb ik jou persoonlijk toch misdaan?
Liet dat maar eens weten open en eerlijk zonder enige blaam.
Nu na diverse pogingen waarvan de laatste zeer recent
Heb je jezelf weer van mij afgewend.

Je bent onrustig, verstopt jezelf en bent op de vlucht;Een confrontatie durf je niet aan dat ervaar ik met een diepe smartelijke zucht.
Je bent niet eerlijk naar mij en geeft verzoening totaal geen kans;
Alleen maar afstand houden is waar achter jij je achter verschans

"Mariska getrouwd in 2016" foto via kennis ontvangen.
Ik wens je ZIJN liefde toe in alles wat je nog mag doen in je leven;
Oprecht jou van harte toegewenst dat HIJ jou niet zal laten gaan
Dat je voor de satan en zijn leger mag gaan beven.
En je samen met je man zal buigen aan ZIJN voeten en al het kwaad zal worden weggedaan.

Ik laat je nu los mijn lieve kind, hoe moeilijk dit ook is en leg jou samen met je man biddend in ZIJN hand.
Biddend, smekend of HIJ jou (jullie)  zal leiden naar het EEUWIGE VADERLAND.
Waarvan je het bestaan vroeg is bijgebracht en waarvan je dus weet;
Vergooi het niet want  deze kostbare tijd gaat snel en de EEUWIGHEID trekt aan ons als een magneet.

Je vader, ken je me nog?

Dit bordje kreeg ik van mijn lieve wederhelft en helpt mij o.a. hier doorheen...............!


Een tip van vriend ED. Dank je lieve broeder, hoe passend:




Geen opmerkingen:

Een reactie posten