dinsdag 11 oktober 2016

Stukje pracht schepping mogen redden


Tja,....... en dan sta je er ineeens voor.........!

Ben ik de kachel aan het schoonmaken (gewoon verbrande as bij elkaar aan het halen), tenminste dat was de bedoeling, maar ineens bewoog er wat achter het glas. Wel erg vroeg voor Halloween dacht ik nog (waar ik overigens niets mee te maken wil hebben).

   

Tot mijn grote verbazing en ook een ontzettend gevoel van "Ach lief stumpertje" kwam ik er achter dat het een jong vogeltje was wat dwars door de as voor zwarte piet aan het spelen was. Vermoedelijk toch door een klein gaatje van de vonkenbeschermer naar binnen gekropen en de warmte opgezocht. Gelukkig brande de kachel niet meer.

   

Een theedoek gepakt, voorzichtig het deurtje opengedaan met de theedoek er tussen en zo heel voorzichtig het vogeltje weten te vangen. Wat een mooi schepseltje. Het zat me net aan te kijken van: "Bedankt maat dat je me helpt".

   

Het zat zo mooi parmantig om zich heen te kijken en helemaal op z'n gemakje. Gewoon genieten, nee eigenlijk moet ik zeggen: "Volop genieten". Zo mooi en zo teer.


Uiteindelijk op een tak neergezet waaar hij nog even om zich heen keek en vervolgens is weggevlogen.


Psalm 82 kwam in mijn gedachte toen ik dit zo zag en waarvan ik volop heb mogen genieten. Wat een rijkdom.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten